Všeobecné obchodní podmínky ubytovacího zařízení Lesák (dále jen „VOP“)

Společnost VERONEX a.s., se sídlem Rudolfovská tř. 202/88, České Budějovice 4, 370 01 České Budějovice, IČO: 452 73 201, zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Českých Budějovicích pod sp. zn. B 1244 (dále též „správce“) je provozovatelem rekreačního a ubytovacího zařízení Lesák, nacházejícího se na adrese Na Hejtmanské hrázi 244, 378 04 Chlum u Třeboně (dále jen „ubytovací zařízení“).

Tyto podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklá v souvislosti nebo na základě smlouvy uzavírané mezi správcem a jinou osobou. Tyto podmínky tedy platí obecně pro všechny zákazníky ubytovacího zařízení, hosty ubytovacího zařízení a agentury, se kterými není sjednána písemná smlouva o poskytování služeb (dále společně jen „host“).

REZERVACE UBYTOVÁNÍ A SLUŽEB: 

  • Rezervace ubytování a dalších služeb v ubytovacím zařízení je možné písemně emailem, telefonicky nebo prostřednictvím online rezervačního systému.
  • Rezervace se považuje za platnou a závaznou pouze v případě, kdy správce písemně (e-mailem) nebo telefonicky potvrdí hostovi poptávanou rezervaci nebo host obdrží automatické emailové potvrzení generované příslušným online rezervačním systémem.
  • Rezervace je dokončena prostřednictvím platební karty a/nebo uhrazením zálohy ve výši rezervovaného ubytování a služeb; správce se může s hostem domluvit i na individuálních podmínkách rezervace.
  • Údaje, které jsou uvedené na potvrzení rezervace jsou závazné pro správce i hosta.

CENY, STORNOVACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY: 

  • Cena apartmánů v rámci ubytovacího zařízení je uvedena za apartmán na jednu noc, včetně snídaně pro 2 osoby. U ubytování ostatních typů v rámci ubytovacího zařízení je uvedena cena za jednu osobu na jednu noc včetně snídaně. V případě, že host bude požadovat změny neuvedené v ceníku ubytovacího zařízení, bude cena hostovi poskytnuta individuálně.
  • V ceně ubytování je zahrnuto DPH ve výši 12 %.
  • Městský poplatek ve výši 20 Kč/osobu na jednu noc není v ceně ubytování zahrnut a tento poplatek host uhradí na recepci ubytovacího zařízení nejpozději při odjezdu (při odhlášení pobytu). Poplatek z pobytu nehradí osoby do 18 let, nevidomá osoba, osoba, která je držitelem průkazu ZTP/P a její průvodce či další osoby dle platných právních předpisů.
  • Zrušení potvrzené rezervace je možné učinit pouze písemnou formou (e-mailem); pokud byla rezervace provedena prostřednictvím online rezervačního systému, může stanovit podmínky zrušení rezervace příslušný rezervačním systémem, a to i odlišně od storno a jiných poplatků uvedených v těchto VOP.
  • V případě zrušení rezervace je host povinen strpět či uhradit správci storno poplatky v následující výši:
Zrušení rezervaceVýše storno poplatku
31 a více dnů přede dnem zahájení rezervovaného pobytu0 % ceny rezervovaného pobytu
15-30 dnů přede dnem zahájení rezervované pobytu50 % ceny rezervovaného pobytu
14 a méně dnů přede dnem zahájení rezervovaného pobytu100 % ceny rezervovaného pobytu
  • Storno poplatky se nehradí, zajistí-li si host za sebe v celém rozsahu rezervace náhradu.
  • Host může uplatnit (započíst) storno poplatek na jiný termín ubytování v ubytovacím zařízení, a to až do konce stejného kalendářního roku, ve kterém mělo být realizováno zrušené ubytování.
  • Při zrušení rezervace, která byla zadána přes externí poskytovatele (např. booking.com) je nutné rezervaci zrušit taktéž přes tohoto poskytovatele, a to způsobem, který tento poskytovatel vyžaduje a za podmínek jím stanovených.  
  • Změna rezervace, např. přesun objednaných služeb na jiný termín, je považováno za zrušení původní rezervace a řídí se stejným režimem jako zrušení rezervace, nerozhodne-li správce v konkrétním případě jinak.
  • V případě zrušení rezervace je záloha, ponížena o případné storno poplatky, vrácena hostovi stejným způsobem, jakým byla přijata, a to do 14 dnů ode dne zrušení rezervace.
  • Ubytování je možné uhradit v hotovosti výlučně v CZK; v případě platby platební kartou bude účtována částka v měně CZK nebo v měně platební karty klienta 
  • Správce je povinen na požádání vystavit hostovi příslušný doklad o prodeji zboží nebo poskytnutí služby.
  • Správce si vyhrazuje právo dočasné blokace finančních prostředků hosta (předautorizace platební karty hosta), a to až do výše celkové částky za rezervované ubytování a související služby.
  • Správce si vyhrazuje právo předběžného vyúčtování celkové nebo části částky za ubytování a související služby z poskytnuté platební karty hosta.
  • V případě nedostavení se hosta v termínu rezervace daného ubytování je rezervace hosta stornována a správce je oprávněn účtovat náklady dle storno podmínek dané rezervace a těchto VOP. Správce je v takovém případě i oprávněn dané ubytování poskytnout jiným hostům. 

PRÁVA A POVINNOSTI HOSTA:

  • Host má právo užívat rezervovaných prostor ubytovacího zařízení a jejich vybavení, a dále vybavení společných prostor ubytovacího zařízení.
  • Host je povinen řídit se všemi právními předpisy, vnitřními předpisy ubytovacího zařízení, těmito VOP a rozumnými pokyny správce či zaměstnanců ubytovacího zařízení.
  • Host je odpovědný za všechny škody způsobené v pokoji/apartmánu během pobytu a zavazuje se uhradit případné náklady na opravy, výměny nebo zvláštní čištění; Host je odpovědný za veškeré jím způsobené škody na ubytovacím zařízení. výše úhrady bude určena správcem.
  • Host je povinen jakékoliv hrozící škody na ubytovacím zařízení, zjištěné závady a případné jiné nedostatky ubytovacího zařízení nahlásit bez zbytečného odkladu správci, aby mohl sjednat nápravu či přijmout preventivní opatření k zamezení vzniku či snížení škod na ubytovacím zařízení.
  • Host je povinen nejpozději v den odjezdu (do odhlášení) uhradit veškeré náklady spojené s využitím služeb ubytovacího zařízení, včetně doplňkových služeb (nebylo-li dohodnuto správcem a hostem jinak); v případě neuhrazení částky je správce oprávněn účtovat (strhnout) odpovídající částku z platební karty hosta i po jeho odjezdu.
  • Host může odstoupit od smlouvy na základě stornovacích podmínek nebo v případě, že správce neposkytl hostovi rezervované služby.
  • Doba přihlášení do ubytovacího zařízení je od 15:00 do 20:00 v den příjezdu; dřívější či pozdější přihlášení je možné pouze po předchozí dohodě se správcem a za takové přihlášení může být účtován správcem poplatek.
  • Doba odhlášení je od 8:00 do 10:00 v den odjezdu; pozdější či dřívější odhlášení je možné po dohodě se správcem a za takové odhlášení může být účtován správcem poplatek.
  • Veškeré prostory budov ubytovacího zařízení jsou přísně nekuřácké; porušení tohoto zákazu a kouření v pokoji či prostorách ubytovacího zařízení opravňuje správce, aby hostovi naúčtoval finanční pokutu ve výši 2000 Kč za vyčištění pokoje či prostor ubytovacího zařízení, a to i opakovaně; zákaz kouření a s ním spojená finanční pokuta se vztahuje i na kouření elektronických cigaret; kouření je možné pouze v místě tomu vyhrazeném. 
  • V rozmezí od 22:00 a 6:00 je doba nočního klidu; chování, které vede k rušení ostatních hostů v době nočního klidu, je přísně zakázáno (zahrnuje hlasitý poslech hudby, televize, křik v pokojích, chodbách a další rušivé chování); v případě porušení tohoto pravidla může správce penalizovat hosty finanční pokutou až do výše 4000 Kč a/nebo oznámit takové chování policii ČR.
  • Psi mohou být ubytováni na základě předchozího souhlasu správce a za poplatek 200 Kč/noc.

PRÁVA A POVINNOSTI SPRÁVCE: 

  • Správce je povinen pro hosta zajistit ubytování na základě a v rozsahu rezervovaných služeb.
  • V případě, že správce nemůže hosta ubytovat na základě předem vytvořené a potvrzené rezervace (např. z technických důvodů, havárie apod.), má host nárok na vrácení celé uhrazené částky za ubytování bez zbytečného odkladu. V takovém případě se žádné storno poplatky neuplatní. 

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ: 

  • Tyto podmínky jsou platné a účinné od 1. 4. 2024 a správce si vyhrazuje právo je kdykoliv měnit. Host je povinen se řídit vždy aktuálními podmínkami.
  • Správce shromažďuje osobní údaje hosta pouze po dobu nezbytně nutnou do ukončení poskytování sjednaných služeb a tyto údaje neposkytuje dalším osobám a organizacím. Více informací ke zpracovávání osobních údajů je uvedeno na internetových stránkách ubytovacího zařízení https://www.lesak-chlum.cz.
  • Případné spory vzniklé ze smlouvy o ubytování nebo v souvislostí s ní se Správce a host zavazují prvně vyřešit smírnou cestou. Pokud se případný spor vzniklý ze smlouvy o ubytování nebo v souvislosti s ní nepodaří mezi Správcem a hostem vyřešit smírnou cestou, bude tento spor řešen věcně a místně příslušným obecným soudem České republiky; k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy o ubytování je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Praha 2, Štěpánská 567/15, PSČ 120 00, identifikační číslo 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz.
  • Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi hostem s bydlištěm v jiném členské státě Evropské Unie a Správcem ze smlouvy o poskytnutí služeb uzavřené on-line
  • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Praha 2, Štěpánská 567/15, PSČ 120 00, internetová adresa: www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem pro řešení sporů on-line ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line, přičemž funkce ve smyslu tohoto právního předpisu vykonává pouze v případě, že strany sporu nemají obvyklé bydliště (sídlo) v témže členské státě Evropské Unie.